Als ondernemer leeft u in een wereld waarin de techniek steeds sneller gaat. Daarbij dient u continu keuzes te maken. Bij een steeds sneller veranderende wereld is inzicht in uw financiële positie belangrijk. Daarvoor dient u te beschikken over een helder inzicht in de actuele financiële situatie van uw onderneming. In uw onderneming legt u in diverse systemen financiële en operationele gegevens vast. Een middel om meer actueel inzicht te krijgen in uw financiële- en niet-financiële positie, is het gebruik gaan maken van het accountenz, breda dashboard.
Voor het realiseren van uw persoonlijke dashboard werken wij met Microsoft PowerBI. Deze leverancier biedt ons diverse mogelijkheden en koppleingen om een dashboard voor uw specifieke situatie te maken. Door diverse systemen met elkaar te koppelen (bijvoorbeeld uw financiële administratie en bezettings-systeem) kunnen we zowel financiële als niet-financiële gegevens met elkaar koppelen. Zo kunt u bijvoorbeeld zien wat de gemiddelde bezetting is in combinatie met uw gerealiseerde omzet. Dit alles wordt 8x per dag automatisch opgehaald.
Algemeen dashboard
Als basis hebben we een standaard dashboard ontwikkeld die voor de meeste ondernemers al de benodigde informatie kan leveren. Hierbij hebben we twee varianten:
1. Het basis-dashboard: een algemeen inzicht in uw situatie, zoals een indicatie van het huidige resultaat (inclusief hoe deze opgebouwd is tot op factuurniveau), openstaande inkoop- en verkoopfacturen en inzicht in betaalbatches (bij gebruik van de betaalmodule in Unit4)
2. Het uitgebreide dashboard: een diepere analyse van uw situatie, zoals analyse van de debiteuren en crediteuren, ontwikkeling van uw liquiditeit, inzicht in uw actuele balans (met onder andere de huidige stand van de investeringsaftrek) en analyse van uw omzet (onder andere omzetspreiding per regio)
In beide dashboards zijn er mogelijkheden om (indien er gebruik gemaakt wordt van Unit4 in combinatie met Basecone) door te klikken naar de in- of verkoopfactuur.
Naast de varianten 'basis' en 'uitgebreid' bieden we ook nog de mogelijkheid om persoonlijke tegels (KPI's) toe te voegen aan uw accountenz, breda dashboard. Hierbij zullen we samen met u kijken, welke informatie u uit het dashboard wilt halen. Kortom:
• Meerdere pakketten mogelijk
• Dashboard geheel naar wens aan te passen
• Mogelijkheid tot inzien van facturen
Koppelingen met uw administratie
Binnen ons kantoor maken wij voor de financiële administraties gebruik van Unit4. Het accountenz, breda dashboard is ingericht op dit administratiepakket. Koppelingen met andere financiële pakketten zijn ook mogelijk. Neem hiervoor contact op met uw relatiebeheerder om de mogelijkheden te bespreken.
Uw administratie actueel
Om ervoor te zorgen dat u een actueel dashboard heeft, is het van belang dat de administratie zelf ook actueel bijgewerkt is. Indien wij de verwerking verzorgen, zal dit al voor u gedaan worden en anders zullen er nadere afspraken met u gemaakt moeten worden.
Wij adviseren u bij het gebruik van ons dashboard ook gebruik te maken van Basecone. Hiermee heeft het accountenz, breda dashboard extra waarde door onder andere de koppeling met de achterliggende facturen.
Niet financiële cijfers
Naast de financiële gegevens uit de financiële administratie is het ook mogelijk om niet-financiële cijfers toe te voegen. Dit betreft maatwerk waarbij we samen kijken naar de mogelijkheden. Indien er een mogelijkheid bestaat tot het automatisch koppelen, maken we daar gebruik van. Bestaat deze mogelijkheid niet in uw pakket, dan is het ook mogelijk om de gegevens handmatig te importeren.
Inzicht
Door meer inzicht te krijgen in uw actuele situatie, kunt u beter bijsturen gedurende het boekjaar. Ook hoeft u niet meer de benodigde gegevens uit diverse bronnen te halen. Alles is zichtbaar in één overzichtelijk dashboard. Hiermee bespaart u tijd en kunt u zich meer bezig houden met ondernemen en waar nodig bijsturen.
Onze visie: Beter en actueler inzicht in (niet-) financiële cijfers lijdt tot betere resultaten
Voorbeeld dashboard
Om u een beeld te geven van de mogelijkheden van het accountenz, breda dashboard, is er een voorbeeld dashboard beschikbaar. Deze kunt u benaderen via de link onderaan de pagina. Dit dashboard biedt alle functionaliteiten van ons uitgebreide pakket.
Voordelen:
• Altijd actueel inzicht
• Koppeling met diverse financiële en niet-financiële pakketten
• Altijd beschikbaar
• Indien gewenst op maat gemaakt
• Overzichtelijk
• Tijdbesparend
• Persoonlijke begeleiding vanuit accountenz, breda
Wij helpen u graag
Bij het aanbieden van het accountenz, breda dashboard hoort uiteraard ondersteuning vanuit ons kantoor. Als u de stap wilt maken naar het accountenz, breda dashboard, zullen we ervoor zorgen dat u zo snel mogelijk aan de slag kunt. Wij bespreken met u welk pakket voor u het meest geschikt is. U kunt op een later moment altijd nog kiezen om uw pakket uit te breiden of te beperken.
Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen. Wij geven u graag extra uitleg over de functionaliteiten en mogelijkheden.
Voorbeeld dashboard
Klik hier voor een voorbeeld dashboard