MARK Advocaten en accountenz, breda zullen dit voorjaar op hun kantoren te Breda en Bavel gezamenlijk enkele seminars organiseren voor haar cliënten en relaties waarin u bijgepraat wordt over voor de werkgevers zeer belangrijke onderwerpen. Mis het niet, en meldt je snel aan !
Door de invoering van deze nieuwe regelgeving hebben zich o.a. op het gebied van flexwerkers, werknemers met tijdelijke contracten en het ontslagrecht belangrijke wijzigingen voorgedaan. De WWZ heeft voor werkgevers en werknemers in de dagelijkse praktijk grote gevolgen. Inmiddels zijn ook de diverse aspecten onderwerp van rechtspraak en wordt duidelijk hoe rechters met de nieuwe wet omgaan. Graag willen wij met u deze praktijkervaringen delen. Ook wordt ingegaan op de vraag of payrolling een goed alternatief is voor het in dienst nemen van personeel.
Met ingang van 1 mei 2016 wordt de VAR afgeschaft en in plaats daarvan wordt het systeem van door de Belastingdienst goedgekeurde modelovereenkomsten definitief ingevoerd. Dit betekent voor ondernemers die met freelancers of ZZP-ers werken de nodige veranderingen. Tijdige voorbereiding is een must. Graag delen wij met u waaraan een modelovereenkomst moet voldoen.
Wat zijn de ervaringen met de nieuw ingerichte ontslagprocedures? Zijn de vergoedingen hoger of lager dan voor het huidige ontslagrecht? Wat zijn de ervaringen met de verplichte aanzegtermijn en het concurrentieding bij tijdelijke contracten? Hoe moeten we omgaan met flexibele contracten? Is payrolling een goed alternatief voor een arbeidsovereenkomst? Hoe werkt een modelovereenkomst i.p.v. een VAR? Hoe minimaliseer ik mijn risico's als werkgever
Het programma zal er als volgt uitzien:
16.00 uur: ontvangst
16.15 uur: presentatie wet werk en zekerheid
16.45 uur: pauze
17.00 uur: presentatie modelovereenkomst in plaats van VAR
17.30 uur: vragenronde
18.00 uur: einde bijeenkomst
Het eerstvolgende seminar zal plaatsvinden:
Op dinsdag 5 april 2016 bij accountenz, breda, Dorstseweg 14, 4854 NB Bavel.
Op donderdag 21 april 2016 bij MARK Advocaten, Baronielaan 28, 4818 RA Breda.
Op donderdag 19 mei 2016 op een nader te bepalen locatie.
Wij nodigen u van harte uit een seminar bij te wonen en vernemen graag of u deelneemt en welke datum uw voorkeur heeft. Inschrijving geschiedt op volgorde van aanmelding dus wees er snel bij. Mail ons uw inschrijving: info@accountenzbreda.nl
U bespaart tijd, verhoogt uw omzet en voorkomt boetes. Uw boekhouding en jaarrekening uitbesteden aan een accountant is vaak voordeliger dan zelf doen en laten controleren.
U betaalt zo min mogelijk belasting en loopt geen fiscale risico´s. Het inwinnen van fiscaal advies levert in 4 van de 5 situaties financiële voordelen op.